ПЕРЕЙНЯТА ІДЕНТИЧНІСТЬ. ОСКАР БАУМАНН І ВІДНАЙДЕННЯ АФРИКИ
Анотація
У статті розкриваються особливості художньо-документального вияву авторської ідентичності через поєднання елементів західної (європейської) і східної (африканської) свідомості. Поєднання простежується у корпусі творів, що втілюють науковий і художній дискурс. Синтетизм у мистецтві, ідеології, інтелектуальній думці наприкінці ХІХ – на по-чатку ХХ століття породжує твори складної етіології, що працюють одночасно в кількох дискурсивних системах координат. Комплексний розгляд великих текстів автора, аналіз елементів, задіяних при конструюванні своєї ідентичності та при розкритті ідентичності інших, дозволяє виділити особливості поєднання елементів у одній особі, розкривши при цьому її «несуперечливу суперечність». Австрійський автор із німецькою освітою в німецьких та іспанських колоніях виявляється симпатиком-критиком укладу колоніального життя, що особливим чином шліфує його особисте бачення самого себе.