Активний канон сучасної літератури для дітей та юнацтва: Захід та Схід

Автор(и)

  • Уляна Святославівна Баран (Гнідець) Інститут гуманітарних та соціальних наук Національного університету «Львівська політехніка», Україна

Ключові слова:

література для дітей та юнацтва, сучасний канон дитячої літератури, зміна культурних ідентичностей

Анотація

Розвиток глобальної культури з переплетенням різних світових економічних систем, який супроводжується та обслуговується новими медіями та іншими сучасними комунікативними й інформаційними технологіями, розвал політичних кордонів, зростаюча добровільна мобільність індивідуумів, а також переселення народів, спричинені війною, бідністю або ж політичними репресіями, відкриває дедалі ширший простір мультикуль-турального комунікування.
Разом із тим, це породжує не лише конфлікти, але й зародження нових культурних ідентичностей у кожній окремій нації, переплетення яких і реалізує сучасний канон дитячої літератури. Різноманіття тем, кількісне та якісне «дорослішання» дитячої літератури сьогодні потребує, відповідно, певної ілюстрації та порівняння канонічних процесів у розвитку літератури для дітей та юнацтва в Україні та Німеччині. Їх співставлення та аналіз сьогодні особливо на часі, оскільки на часі й сам дискурс навколо канону взагалі та канону в дитячій літературі зокрема.

Біографія автора

Уляна Святославівна Баран (Гнідець), Інститут гуманітарних та соціальних наук Національного університету «Львівська політехніка»

кандидат філологічних наук, доцент, доцент кафедри іноземних мов, Президент Центру дослідження літератури для дітей та юнацтва

Посилання

Бутенко И. Книга для детей: общественные потребности и их удовлетворение / И. Бутенко // Книга : исслед. и материалы. – 1990. – № 60. – С. 26.

Воробець Т. Художня своєрідність трилогії Всеволода Нестайка «Теореодори з Васюківки» / Т. Воробець // Література. Діти. Час : Вісник Центру дослідження літератури для дітей та юнацтва. – Вип. 2. – Тернопіль : Навчальна книга – Богдан, 2012. – С. 71.

Купріян О. Міжнародний каталог «Білі круки» [Електронний ресурс] / О. Купріян // Простір української дитячої книги. – Режим доступу : http://www.barabooka.com.ua/mizhnarodnij-katalog-bili-kruki.

Мовчан Р. Література для дітей та юнацтва в системі історії української літератури ХХ століття / Р. Мовчан // Література. Діти. Час : Вісник Центру дослідження літератури для дітей та юнацтва. – Вип. 1. – Тернопіль : Навчальна книга – Богдан, 2011. – С. 14.

Муляр Ю. Білі плями історії [Електронний ресурс] / Ю. Муляр. – Режим доступу : http://bilaplyama.blogspot.de/2011/07/1937-270730-1939-365839.html.

Огар Е. Суб’єкти формування репертуару / Е. Огар // Огар Е. Дитяча книга в українському соціумі (досвід перехідної доби) : [монографія]. – Львів : Світ, 2012. – С. 205.

Nikolajeva M. Growing up. The dilemma of children’s literature / M. Nikolajeva // Childrens literature as communication: the ChiLPA Project / [edited by Roger D. Sell]. – Volume 2. – Amsterdam ; Philadelphia, 2002. – P. 112.

O’Sullivan E. Kinderliterarische Komparatistik / Emer O’Sullivan. – Heidelberg : Winter, 2000. – 549 S.

O’Sullivan E. Statusrelevante Funktionen von Kinderliteratur / Emer O’Sullivan // O’Sullivan Emer: Kinderliterarische Komparatistik. – Heidelberg : Winter, 2000. – S. 152–159.

Poppe Grit. Weggesperrt / Grit Poppe. – Hamburg : Cecilie Dressler Verlag GmnH, 2009. – 323 S.

Wiebe K. Überblicksstudie über die aktuelle Kinder- und Jugendliteratur in Polen, Russland, Slowenien, Tschechien, der Ukraine, Ungarn [Електронний ресурс] / K. Wiebe – Режим доступу : http://www.bosch-stiftung.de/content/language1/downloads/Studie_Kinder_Jugendliteratur_MOE.pdf.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

ЛІТЕРАТУРА ДЛЯ ДІТЕЙ ТА ЮНАЦТВА В СУЧАСНОМУ СВІТІ