Генезис психологічного роману для дітей у німецькомовній реалістичній літературі другої половини ХХ ст.

Автор(и)

  • Ольга Анатоліївна Єнальєва Чорноморський державний університет імені Петра Могили, м. Миколаїв, Україна

Ключові слова:

анти-авторитарне виховання, реалістичний роман для дітей, психологічний роман для дітей

Анотація

У статті розглянуто вплив соціально-економічних процесів у Федеративній республіці Німеччина 60-70-х років ХХ ст. на розвиток німецькомовного реалістичного роману. Показано вплив трансформацій освітньої парадигми на переоцінку ролі літератури для дітей. Висвітлено основні функції та класифікацію реалістичного німецькомовного роману для дітей і визначено місце його основної складової – психологічного роману в німецькомовній літературі для дітей.

Біографія автора

Ольга Анатоліївна Єнальєва, Чорноморський державний університет імені Петра Могили, м. Миколаїв

аспірантка кафедри германської філології

Посилання

Гнідець У. С. Сучасна література для дітей та юнацтва: самобутній феномен в історії розвитку літератури / У. С. Гнідець // Збірник наукових праць: Педагогічна освіта: теорія і практика. – Кам’янець-Подільський, 2012. – Випуск 11. – С. 134–140.

Кизилова В. В. Література для дітей та юнацтва як поліінтерпретаційний феномен / В. В. Кизилова // Вісник ЛУ імені Тараса Шевченка. – 2012. –№ 3. – С. 21–30.

Папуша О. М. Теоретичний дискурс дитячої літератури: у пошуках об’єкта / О. М. Папуша // Вісник Львівського ун-ту. Серія Філологія. – 2004. – № 33. – Ч. 2 – С. 178–183.

Armbröster-Groh E. Der moderne realistische Kinderroman: Themenkreise, Erzählstrukturen, Entwicklungstendenzen, didaktische Perspektiven / Elvira Armbröster-Groh. – Frankfurt a. d. Main : Peter Lang, 1997. – 298 S.

Berndt H. Zu den politischen Motiven bei der Gründung erster antiautorärer Kinderläden / H. Berndt // Jahrbuch für Pädagogik 1995. – 1995. – S. 231–250.

Dolle – Weinkauff B. Studentenbewegung, Germanistik und Kinderliteratur. Neue Positionen der Kritik nach 1968 / B. Dolle – Weinkauff, H. Ewers // Theorien der Jugendlektüre. Beiträge zur Kinder- und Jugendliteraturkritik seit Heinrich Wolgast / B. Dolle – Weinkauff, H. Ewers. – Weinheim/München : Juventa-Verl., 1996. – S. 211–237.

Ewers H.-H. Die Emanzipation der Kinderliteratur. Anmerkungen zum kinderliterarischen Formen- und Funktionswandel seit Ende der 60er Jahre / Hans-Heino EwersR. Raecke, U. D. Baumann // Zwischen Bullerbü und Schewenborn. Auf Spurensuche in 40 Jahren deutschsprachiger Kinder- und Jugendliteratur / R. Raecke, U. D. Baumann [Hrsg.]. – München : Arbeitskreis für Jugendliteratur e.V., 1995. – S.16–28.

Ewers H.-H. Literatur für Kinder- und Jugendliche. Eine Einführung in grundlegende Aspekte des Handlungs- und Symbolsystems ’Kinder- und Jugendliteratur’ / Hans-Heino Ewers. – München : Fink, 2000. – 320 S.

Gilcher – Holtey I. 1968. Vom Ereignis zum Gegenstand der Geschichtswissenschaft / Ingrid Gilcher – Holtey. – Göttingen : Vandenhoeck & Ruprecht, 1998. – 307 S.

Kreuzer T. König Kind? Literarische Figuren zu Beginn des 21. Jahrhunderts in der realistischen Kinder- und Jugendliteratur / Tillmann Kreuzer. – Würzburg : Königshausen&Neumann GmbH, 2009. – 236 S.

Lypp M. Der Blick ins Innere. Menschendarstellung im Kinderbuch / Maria Lypp // Grundschule. – 1981. – № 21. – S. 24–27.

Steffens W. Beobachtungen zum modernen realistischen Kinderroman / W. Steffens // Moderne Formen des Erzählens in der Kinder- und Jugendliteratur der Gegenwart unter literarischen und didaktischen Aspekten / G. Lange, W. Steffens [Hrsg.]. – Würzburg : Königshausen und Neumann, 1995. – S. 25–49.

Steffens W. Der psychologische Kinderroman – Entwicklung, Struktur, Funktion / W. Steffens // Taschenbuch der Kinder- und Jugendliteratur / G. Lange [Hrsg.]. – Baltmannsweiler : Verlag Hohengehren, 2005. – (Bd. 1. Grundlagen – Gattungen). – S. 308–332.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

ЛІТЕРАТУРА ДЛЯ ДІТЕЙ ТА ЮНАЦТВА В СУЧАСНОМУ СВІТІ