Генезис психологічного роману для дітей у німецькомовній реалістичній літературі другої половини ХХ ст.

Ольга Анатоліївна Єнальєва

Анотація


У статті розглянуто вплив соціально-економічних процесів у Федеративній республіці Німеччина 60-70-х років ХХ ст. на розвиток німецькомовного реалістичного роману. Показано вплив трансформацій освітньої парадигми на переоцінку ролі літератури для дітей. Висвітлено основні функції та класифікацію реалістичного німецькомовного роману для дітей і визначено місце його основної складової – психологічного роману в німецькомовній літературі для дітей.

Ключові слова


анти-авторитарне виховання; реалістичний роман для дітей; психологічний роман для дітей

Повний текст:

PDF

Посилання


Гнідець У. С. Сучасна література для дітей та юнацтва: самобутній феномен в історії розвитку літератури / У. С. Гнідець // Збірник наукових праць: Педагогічна освіта: теорія і практика. – Кам’янець-Подільський, 2012. – Випуск 11. – С. 134–140.

Кизилова В. В. Література для дітей та юнацтва як поліінтерпретаційний феномен / В. В. Кизилова // Вісник ЛУ імені Тараса Шевченка. – 2012. –№ 3. – С. 21–30.

Папуша О. М. Теоретичний дискурс дитячої літератури: у пошуках об’єкта / О. М. Папуша // Вісник Львівського ун-ту. Серія Філологія. – 2004. – № 33. – Ч. 2 – С. 178–183.

Armbröster-Groh E. Der moderne realistische Kinderroman: Themenkreise, Erzählstrukturen, Entwicklungstendenzen, didaktische Perspektiven / Elvira Armbröster-Groh. – Frankfurt a. d. Main : Peter Lang, 1997. – 298 S.

Berndt H. Zu den politischen Motiven bei der Gründung erster antiautorärer Kinderläden / H. Berndt // Jahrbuch für Pädagogik 1995. – 1995. – S. 231–250.

Dolle – Weinkauff B. Studentenbewegung, Germanistik und Kinderliteratur. Neue Positionen der Kritik nach 1968 / B. Dolle – Weinkauff, H. Ewers // Theorien der Jugendlektüre. Beiträge zur Kinder- und Jugendliteraturkritik seit Heinrich Wolgast / B. Dolle – Weinkauff, H. Ewers. – Weinheim/München : Juventa-Verl., 1996. – S. 211–237.

Ewers H.-H. Die Emanzipation der Kinderliteratur. Anmerkungen zum kinderliterarischen Formen- und Funktionswandel seit Ende der 60er Jahre / Hans-Heino EwersR. Raecke, U. D. Baumann // Zwischen Bullerbü und Schewenborn. Auf Spurensuche in 40 Jahren deutschsprachiger Kinder- und Jugendliteratur / R. Raecke, U. D. Baumann [Hrsg.]. – München : Arbeitskreis für Jugendliteratur e.V., 1995. – S.16–28.

Ewers H.-H. Literatur für Kinder- und Jugendliche. Eine Einführung in grundlegende Aspekte des Handlungs- und Symbolsystems ’Kinder- und Jugendliteratur’ / Hans-Heino Ewers. – München : Fink, 2000. – 320 S.

Gilcher – Holtey I. 1968. Vom Ereignis zum Gegenstand der Geschichtswissenschaft / Ingrid Gilcher – Holtey. – Göttingen : Vandenhoeck & Ruprecht, 1998. – 307 S.

Kreuzer T. König Kind? Literarische Figuren zu Beginn des 21. Jahrhunderts in der realistischen Kinder- und Jugendliteratur / Tillmann Kreuzer. – Würzburg : Königshausen&Neumann GmbH, 2009. – 236 S.

Lypp M. Der Blick ins Innere. Menschendarstellung im Kinderbuch / Maria Lypp // Grundschule. – 1981. – № 21. – S. 24–27.

Steffens W. Beobachtungen zum modernen realistischen Kinderroman / W. Steffens // Moderne Formen des Erzählens in der Kinder- und Jugendliteratur der Gegenwart unter literarischen und didaktischen Aspekten / G. Lange, W. Steffens [Hrsg.]. – Würzburg : Königshausen und Neumann, 1995. – S. 25–49.

Steffens W. Der psychologische Kinderroman – Entwicklung, Struktur, Funktion / W. Steffens // Taschenbuch der Kinder- und Jugendliteratur / G. Lange [Hrsg.]. – Baltmannsweiler : Verlag Hohengehren, 2005. – (Bd. 1. Grundlagen – Gattungen). – S. 308–332.