Роль дитячої літератури у збереженні національної ідентичності (на матеріалі української та англійської дитячої літератури кінця ХХ – початку ХХІ століть)

Автор(и)

  • Олена Владиславівна Рудько Інститут філології Київського національного університету імені Тараса Шевченка, Ukraine

Ключові слова:

національна ідентичність, сучасна дитяча література, національний колорит, звичаї і традиції

Анотація

Статтю присвячено дослідженню ролі сучасної дитячої літератури у збереженні національної ідентичності. Розглянуто поняття національної ідентичності, визначено фактори її збереження, проаналізовано прозові твори української та англійської дитячої літератури, розглянуто їх характерні особливості, які можуть мати позитивний вплив на збереження національної ідентичності.

Біографія автора

Олена Владиславівна Рудько, Інститут філології Київського національного університету імені Тараса Шевченка

викладач кафедри навчання іноземних мов та прикладної лінгвістики

Посилання

Андрусяк І. «Кабан дикий – хвіст великий… Друга історія Стефи і Чакалки» / Іван Андрусяк. – К. : Грані-Т, 2010. – 72 с.

Бондаренко О. О. Традиції національного виховання в художній прозі Павла Байдебури та Івана Костирі / О. О. Бондаренко // Ключ. Випуск ХХІ. – К. : Національна бібліотека України для дітей, 2010. – С. 107–114.

Воропаєва Т. Українська мова як базова основа національної ідентичності / Т. Воропаєва // Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Серія : Українознавство. Випуск 11. – К., 2007. – С. 13–17.

Горелова О. В. Language as a reflection of national identity / О. В. Горелова // Миколаївський державний гуманітарний університет ім. Петра Могили. Наукові праці. Том 70. Вип. 57. – Миколаїв, 2007. – С. 40–44.

Зірка Мензатюк. Зварю тобі борщику / Зірка Мензатюк. – Л. : Видавництво Старого Лева, 2012. – 60 с.

Кармалюк С. Національна і культурна ідентичність в умовах глобалізації [Електронний ресурс] / Сергій Кармалюк, Галина Чайка // Збірник наукових праць «Проблеми національної ідентичності в сучасних глобалізаційних умовах». – Режим доступу : http://dspace.tnpu.edu.ua/bitstream/123456789/1345/1/Karmalyk.pdf.

Лисенко О.М. Проблема національної ідентичності: педагогічний, соціологічний, філософський аналіз [Електронний ресурс] / О. М. Лисенко. – Режим доступу : naukajournal.org/naukajournal/article/view/30/23.

Москвітіна Д. «Гаррі Поттер» як дзеркало британського життя / Дарія Москвітіна // Іноземна філологія. Український науковий збірник. – Вип. 119 (2). – Львів, 2007. – С. 123–128.

Ролінґ Дж.К. «Гаррі Поттер і в’язень Азкабану» / Дж.К. Ролінґ ; [пер. з англ. В. Морозова за редакцією І. Малковича]. – К. : А-БА-БА-ГА-ЛА-МА-ГА, 2002. – 384 с.

Щербаченко Т. «Пуп Землі, або Як Даринка світ рятувала» / Тетяна Щербаченко. – К. : Грані-Т, 2007. – 52 с.

Clouet R. Sue Townsend: Creator of cultural headaches? [Електронний ресурс] / Richard Clouet, Geraldine Boylan. – Режим доступу : http://sedll.org/es/admin/uploads/congresos/15/act/132/Clouet.pdf.

Meek M. (ed.) Children’s Literature and National Identity / Margaret Meek. – Stoke on Trent (UK) : Trentham Books, 2001. – 220 р.

Townsend S . The Secret Diary of Adrian Mole aged 13 3/4 / Sue Townsend. – London : Methuen-Mandarin, 1983. – 80 p.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

НОВІТНІ ТЕНДЕНЦІЇ У ВИВЧЕННІ Й ВИКЛАДАННІ УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ ДЛЯ ДІТЕЙ ТА ЮНАЦТВА