ГРА У ФІКЦІЙНОГО АВТОРА В «КУЛІНАРНІЙ КНИЗІ НАННІ ОГГ»
Ключові слова:
фентезі, метапроза, наратив, фікційний автор, сюжет, наративний металепсис, автентификація, ідентичністьАнотація
У статті розглядаються ігрові механізми створення образу фікційного автора в «Кулінарній книзі Нанні Огг», «допоміжній» книзі циклу про Дискосвіт Террі Пратчетта. Виявлено, що ця гра будується на метапрозових стратегіях, зокрема на зосередженні уваги на обрамленні та застосуванні наративного металепсису. У статті аналізується подвійний статус даного тексту: завдяки фікційному автору, Нанні Огг, що є одним з головних персонажів циклу Дискосвіт, текст «Кулінарної книги» продовжує і розвиває певні сюжети з інших романів, але при цьому книга може бути використана як збірка справжніх рецептів. Таке накладання ідентичностей сприяє процесу автентифікації як типовій наративній стратегії літератури фентезіПосилання
Софронова Л. А. О проблемах идентичности / Л. А. Софронова // Культура сквозь призму идентичности. – М. : Изд-во «Индрик»,
– С. 8–24.
Briggs S., Pratchett T. Nanny Ogg’s Cookbook / Stephen Briggs and Terry Pratchett. – L. : Corgi Books, 2001. – 176 p.
Genette G. Narrative discourse. An essay in method / Gerard Genette. – Ithaca, N.Y. : Cornell University Press, 1983. – 285 p.
Pratchett T. Maskerade : [a novel] / Terry Pratchett. – NY : Harpertorch, 2000. – 278 p.
Waugh P. Metafiction : The Theory and Practice of Self-Conscious Fiction / Patricia Waugh. – N.Y. : Routledge, 2001. – 176 p.
Williams J. Theory and the Novel. Narrative reflexivity in the British tradition / Jeffrey J. Williams. – Cambridge : Cambridge University
Press, 2004. – 204 p.