ВІЗУАЛЬНА СТИЛІСТИКА ТЕКСТУ В ПОЕЗІЇ ЛЕСЯ БЕЛЕЯ

Автор(и)

  • Ірина Василівна Борисюк Київський університет імені Бориса Грінченка, Ukraine

Ключові слова:

Лесь Белей, сучасна українська поезія, візуальна стилістика, симулякр, метафора

Анотація

У статті досліджено функції візуальної стилістики, потрактованої як стратегія формування поетичної збірки «Дзеркальний куб» Леся Белея. Об’єктом аналізу є не тільки поетичний текст, а й компоненти візуального оформлення збірки: графіка, елементи верстки і друку, пунктуаційна стилістика, дизайн обкладинки тощо. Мета статті полягала у з’ясуванні взаємозв’язку між тек-стом та його невербальним оточенням, осмисленим як простір позавербальної семантизації й інструмент концептуалізації поетичного тексту. З огляду на це, поезія Леся Белея демонструє цікаву тенденцію, що полягає в переважанні писемного (друкованого) над усним словом. Тобто ві-зуальні ефекти в поезії Леся Белея можемо вважати концептуальними, а не ілюстративними чи доповнювальними. Таким чином, візуальну стилістику збірки «Дзеркальний куб» можна визначити як інструмент увиразнення ключових мотивів, символів і смислових вузлів: переосмислений демі-ургійний міф, потрактований як конструювання механічної цілісності з уламків розтятого світу; концепт дзеркала як пастки для розуму у світі повторень і симулякрів; геометричні метафори як квінтесенція символьної мови; письмо як особливий спосіб сприйняття і представлення світу

Біографія автора

Ірина Василівна Борисюк, Київський університет імені Бориса Грінченка

канд. філол. наук, доцент, докторант кафедри української літератури, компара-тивістики і соціальних комунікацій

Посилання

Белей Л. Дзеркальний куб: Збірка поезій / Лесь Белей. – К.: «Смолоскип», 2012. – 160 с.

Вінграновський М. С. Вибрані твори: У 3 т. / Микола Вінграновський. – Т. 1: Поезії / Вступна стаття Т. Салиги. – Терно-піль: Богдан, 2004. – 400 с.

Деррида Ж. О грамматологии. / Жак Деррида / Пер. с франц. и всупительная статья Н. Автономовой. – М.: Ad Marginem, 2000. – 512 c.

Мак-Люэн М. Галактика Гутенберга: Сотворение человека печатной культуры / Маршалл Мак-Люэн. / Пер. с англ. А. Юдина. – К. : «Ника-Центр», 2003. – 432 с.

Маклюэн Г. М. Понимание медиа: Внешние расширения человека / Маршалл Маклюэн / Пер. с англ. В. Николаева; Закл. Ст. М. Вавилова. – М.; Жуковский: «КАНОН-пресс-Ц», «Кучково поле», 2003. – 464 с.

Махно В. Музичний кубізм Леся Белея / В. Махно // Белей Л. Дзеркальний куб: Збірка поезій / Лесь Белей. – К. : «Смо-лоскип», 2012. – С. 155–158.

Римарук І. Діва Обида. Видіння і відлуння. – Івано-Франківськ : Лілея-НВ, 1998. – 128 с.

Трубачев О. Н. Славянская этимология и праславянская народная культура // Х Международный съезд славистов (София, сентябрь 1988): Славянское языкознание. Доклады советской делегации / Отв. ред. акад. Толстой Н. И. – М. : Наука, 1988. – С. 292–347.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

ЛІТЕРАТУРА В АСПЕКТІ ІНТЕРМЕДІАЛЬНОСТІ ТА СОЦІАЛЬНОЇ КОМУНІКАЦІЇ