ХУДОЖНЯ ЛІТЕРАТУРА В АСПЕКТІ СОЦІАЛЬНИХ КОМУНІКАЦІЙ

Автор(и)

  • Наталя Всеволодівна Яблоновська Чорноморський державний університет ім. Петра Могили, Україна

Ключові слова:

художня література, соціальна комунікація, журналістика, масова комунікація, екранна комунікація, демасифікація

Анотація

Статтю присвячено розгляду особливостей художньої літератури як підсистеми соціальних комунікацій, яка передає в часі та просторі соціально значущу інформацію. Проведено паралель між комунікативною, інформаційною, виховною, культурно-просвітницькою і рекреативною функ-ціями художньої літератури та журналістики як підсистем соціальних комунікацій, а також їх функцією конструювання нової соціальної реальності. Окремо розглянуто умови існування сис-теми соціальних комунікацій у добу Web 2.0, яка ставить схожі проблеми і перед масмедійною комунікацією, і перед художньою літературою. Привернуто увагу до нової комунікації – екранної, яка безмежно розширила можливості письменників та медійників, але змінила сприйняття текс-ту на більш поверхневе та уривчасте. Також зауважено процеси демасифікації інформаційних потоків та їхню суспільну неоднозначність. Доведено, що сутність феномену «художня літера-тура» сьогодні вже неможливо розкрити повністю тільки в межах літературознавства, без ура-хування соціокомунікаційного чинника та новітніх комунікаційних технологій

Біографія автора

Наталя Всеволодівна Яблоновська, Чорноморський державний університет ім. Петра Могили

д-р філол. наук, професор, завідувачка кафедри журналістики

Посилання

Біличенко О. Л. Художня література в інформаційно-комунікаційному просторі сучасності : [монографія] / Ольга Біли-ченко. – Слов‘янськ : СДПУ, 2012. – 351 с.

Глуховский Д. Киборги [Електронний ресурс] / Дмитрий Глуховский // Сноб : [сайт]. – Режим доступу : http://snob.ru/selected/entry/91030.

Иванова Т. В. Screen-to-Screen или face-to-face? [Електронний ресурс] / Татьяна Иванова // Mediasapiens : [сайт]. – Режим доступу : http://osvita.mediasapiens.ua/mediaprosvita/research/screentoscreen_ili_facetoface.

Ильганаева В. А. Влияние информатизации на культурогенез современного общества / В. А. Ильганаева // Бібліотекоз-навство. Документознавство. Інформологія. – 2004. – № 1. – С. 58–62.

Ильганаева В. А. Гармонизация культурной среды в условиях информационного общества / В. А. Ильганаева. – Х. : ХДАК, 1999. – 34 с.

Іванова О. А. Сад літератури в журнальній оптиці сучасності: медіакомунікації з, для і про літературу : [монографія] / Олена Андріївна Іванова. – Одеса : Астропринт, 2009. – 368 с.

Карр Н. Пустушка. Що Інтернет робить з нашими мізками / Н. Карр. – СПб. : BestBusinessBooks, 2012. – С. 13.

О‘Рейли Т. Что такое Веб 2.0 [Електронний ресурс] / Тим О‘Рейли. – Режим доступу : www.computerra.ru/think.

Почепцов Г. История русской семиотики до и после 1917 года : [учебно-справочное издание] / Георгий Почепцов. – М. : Лабиринт, 1998. – 336 с.

Почепцов Г. Коммуникативные технологи ХХ века / Георгий Почепцов. – М. : Рефл-бук, Ваклер, 2001. – 352 с.

Почепцов Г. От информационных войн к операциям влияния и бихейвиористским войнам: новые тренды войны [Елект-ронний ресурс] / Георгий Почепцов // Пси-фактор : [сайт]. – Режим доступу : http://psyfactor.org/psyops/behaviorwar2.htm.

Почепцов Г. Г. Теория коммуникации / Г. Г. Почепцов. – М., К. : Ваклер, 2003. – 651 с.

Почепцов Г. Трансформации человечества под. влиянием интернета [Електронний ресурс] / Георгий Почепцов // Medi-asapiens : [сайт]. – Режим доступу : http://osvita.mediasapiens.ua/trends/1411978127/transformatsii_chelovechestva_pod _vliyaniem_interneta.

Різун В. В. До постановки наукової проблеми про особливий статус медіакомунікацій (масового спілкування) в системі соціальних комунікацій [Електронний ресурс] / В. В. Різун // [Наукова сторінка професора Володимира Різуна] / Інсти-тут журналістики : [сайт]. – Київ, 2012. – Режим доступу : http://journlib.univ.kiev.ua/Do_postanovky_problemy.pdf.

Різун В. В. До питання про соціальнокомунікаційні наукові проблеми і про наукові проблеми взагалі / В. В. Різун // Актуальні дослідження українських наукових шкіл у галузі соціальних комунікацій : матеріали всеукраїнської науково-практичної конференції / [наук. ред. В. Різун; упоряд. Т. Скотникова]. – К. : Інститут журналістики, 2013. – С. 8–25.

Різун В. В. Теорія масової комунікації : [підручник для студентів галузі 0303 «Журналістика та інформація»] / В. В. Різун. – К. : Видавничий центр «Просвіта», 2008. – 260 с.

Шестакова Э. Г. Теоретические аспекты соотношения текстов художественной литературы и массовой коммуникации: специфика эстетической реальности словесности нового времени / Э. Г. Шестакова. – Донецк : НОРД-ПРЕСС, 2005. – 441 с.

Thaler R. Nudge: Improving Decisions About Health, Wealth, and Happiness / R. Thaler, C. Sunstein. – New-York : Penguin Books, 2009. – 320 p.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

ЛІТЕРАТУРА В АСПЕКТІ ІНТЕРМЕДІАЛЬНОСТІ ТА СОЦІАЛЬНОЇ КОМУНІКАЦІЇ